E-SPORT (vår-26)

• Pris: fra 80 771,-
  • Verdigrunnlag:
    Frilynt
    De frilynte folkehøgskolene har verdigrunnlag som ikke tar utgangspunkt i ett bestemt livssyn. De vil gjerne ha elever med ulike interesser og livssyn.
  • Tilbyr: Vegetar, vegan
    De fleste skoler tilrettelegger for matallergier og andre behov. Ta gjerne kontakt med skolen.
  • Miljøsertifisering:
    Fairtrade
    Sertifisering for skoler som tilbyr Fairtrade-merkede produkter og bevisstgjør om rettferdig handel.
  • Sted: Mosjøen
  • Studietur: Seoul, Sør-Korea
Gjør det du elsker sammen med andre, bruk tid på å utvikle deg og finn ut hva som kreves av en proff e-sportutøver. Enten du har ambisjoner eller bare ønsker å ha det gøy, vil du komme langt hos oss.

Halvårskurset på E-sportlinja på Toppen tar sikte på å jobbe målrettet og allsidig med utvikling av spillere. Her kan du spille det spillet du liker best i linjetiden, delta på valgfag og en variasjon av andre aktiviteter utenfor linjetid.

Dette vil du få på Toppen E-sport (vår-26):

På Toppen spiller vi alle spill som handler om å slå noen i den andre enden, for eksempel Valorant, CS, League of Legends, Overwatch, Rocketleague osv. Vi danner lag og konkurrer mot andre. Vi har et nydelig, nyoppusset e-sportrom med pulter og gamingstoler. I tillegg har vi et eget vod-review rom med 4k projektor og PS5. Her kan vi se vod-reviews, e-sport arrangement eller kose oss med venner og film. I rommet ved siden av e-sport ligger treningsrommet hvor du har tilgang til blant annet frivekter, kabler, benk, tredemølle, spinningsykler – alt en skulle trenge for å holde kroppen i form.

Vi er opptatt av at du trives og har det godt. Vi har derfor fokus på å gjøre andre morsomme ting sammen. Har du for eksempel lyst til å prøve deg på klatring, squash, kajakk eller kanskje paintball? Da organiserer vi det. Vi har NULLTOLERANSE for trakassering av jenter i gaming

E-sport hos oss passer for deg som ønsker å ha en aktiv rolle i egen utvikling som spiller, gå et år på ei folkehøgskole med mange muligheter og utvikle deg som menneske.

Dette vil du lære

E-sport handler om mye mer enn å bare trykke på knapper. Det handler om å kommunisere på en effektiv og god måte. Om å gi istedenfor å ta, om samarbeid, koordinering, forståelse og respekt. Om å være ydmyk og spille hverandre gode. Egenskaper verdt å ta med seg videre i livet, både privat og på jobb/skole. På Toppen har vi hele mennesket i fokus, og ikke bare prestasjoner eller måloppnåelser.

Våre forventninger til deg

For at vi skal kunne hjelpe deg til dine mål, må du være villig til å legge inn den innsatsen som kreves. Vi ønsker deg som er en lagspiller, deg som bidrar til positivt miljø og som elsker e-sport.

• Engasjement
  • Lagmoral
  • Innsats

Det er ikke viktig hvilket nivå du spiller på, det viktigste er at du vil gå på folkehøgskole med fokus på utvikling i e-sport.

Fra kr 80 771,-

Inkludert

• Undervisning
  • Mat og rom på skolen (romtype: dobbeltrom)
  • Bad på gangen
  • Kulturopplevelser (kino, konserter, teater o.l)
  • Skolebilde
  • Årbok
  • Fellesturer på Helgeland
  • Fordypningsprosjekt på linja
  • Skolejakke
  • Studietur: Seoul, Sør-Korea
    • Reiseforsikring
  • Internett
  • Vaskemaskin
Minimumspris for linja 80 771,-

Du kan legge til (Huk av og se hvordan det påvirker prisen)

Lån og stipend

Summen du må dekke selv 80 771,-
(16 154,- per måned)
Når du takker ja til skoleplassen må du betale et administrasjonsgebyr på rundt 2500 kroner. Resten av summen betaler du månedsvis gjennom skoleåret. Nærmere informasjon får du fra skolen.

Dette utstyret får du låne av skolen

• Gamingstoler
  • Bord
  • Vod-review rom
  • Styrkerom
  • PS5
  • Låne Pc-er
  • Sofakrok
  • Nyoppusset klasserom

Dette utstyret må du stille med selv

Du trenger å ta med deg egen datamaskin og eventuelt tilleggsutstyr. Vi har noen lånepc-er på skolen som du kan låne mot et depositum, dersom du ikke har din egen. Må avtales på forhånd.

Enkelte aktiviteter vi gjør på linjen kan vi tilrettelegge for enkelte fysiske utfordringer om det er kompatibelt med linjens innhold. Ta kontakt med oss for å høre hva vi kan gjøre for å tilrettelegge for dine behov. Vi kan også finne alternative løsninger om aktivitetene er for omfattende, for eksempel ved hospitering på andre linjer når aktiviteten ikke er gjennomførbar.

Søk på linjaMer om skolenSkolens nettside

Søkte folkehøgskole rett før skolestart

Les intervju med elever som tok sjansen på en restplass!

Få gratis skolekatalog i postkassa!

Få katalog med full oversikt over alle folkehøgskoler i posten. Bli kjent med skolene i ro og mak, og diskuter med venner og familie!

Bestill katalogen

Linjer som ligner

REIS Australia Våren 2025

Ålesund Folkehøgskole