Racketsport / Sør-Afrika, våren 2025

Søk på linja

På Racketsport vil du lære, eller forbedre deg, i racketidretter som tennis, badminton, padel, bordtennis og squash. Du vil få jobbe med teknikk, taktikk og idrettspesifikk fysisk trening.

Søknadsfrist 15. november grunnet bestilling av billetter til Sør-Afrika.

Racketsport er linjen for deg som ønsker å bli utfordret i spillforståelse og strategi. Du vil lære deg teknikker på server og slag, spille singel og doublekamper, samt bedre din koordinasjon, styrke og hurtighet.

I undervisningen fokuserer vi på variert trening og innlæring av grunnleggende teknikk og taktikk, men først og fremst blir det mye tid til beste; å spille! Vi skal også trene på spillforståelsen og jobbe med strategier for å bli en bedre spiller, samt at vi skal ha mental trening for å mestre stress før, under og etter kamper.

SØR-AFRIKA

Sør-Afrika byr på MYE aktivitet, spennende kulturmøter og en mulighet til å gjøre noe for andre. Vi samarbeider med organisasjonen SCOREog våre elever vil jobbe som frivillige hjelpetrenere og lede aktiviteter for barn og unge. Studieturen vil også by på safari, fjellklatring, rappellering, paragliding, strikkhopp, juving, surfing og terrengsykling. På denne turen og vi vil ha høyt fokus på fellesskap, faglig utbytte og kulturforståelse.

HEMSEDAL

Hele skolen drar på en ukes tur til Hemsedal. Dette er uken både for deg som liker fart og alpint, deg som liker høyfjellsturer, eller deg som vil sløve foran peisen med en god bok. Vi samles på kvelden for underholdning og god mat. Denne turen er et av høydepunktet for elevene! For de som ønsker, så vil heiskort og utleie av utstyr koste ekstra.

Uansett om du erfaren eller nybegynner så vil linjen passe deg godt. Alle vil lære grunnferdigheter innenfor de forskjellige racketsportene, samt få tid til å utvikle seg innenfor egen sport.

Dette vil du lære

Fra kr 75 425,-

Inkludert

• Undervisning
  • Mat og rom på skolen (romtype: dobbeltrom)
  • Årbok
  • Skoletur til Hemsedal
  • Studietur til Sør-Afrika
  • Bad på gangen
  • Årbok
  • Hemsedal
  • Studietur til Sør-Afrika
  • Internett
  • Vaskemaskin
Minimumspris for linja 75 425,-

Lån og stipend

Summen du må dekke selv 75 425,-
(15 085,- per måned)
Du betaler månedsvis gjennom skoleåret. Ekstra kostnader som enkeltrom, baderomstillegg, dietter og andre personlige utgifter vil bli fakturert ekstra gjennom skoleåret. Mer informasjon om dette blir sendt ut i informasjonsbrevet før skolestart.
Når du takker ja til skoleplassen må du betale et administrasjonsgebyr på rundt 2500 kroner. Resten av summen betaler du månedsvis gjennom skoleåret. Nærmere informasjon får du fra skolen.

Dette utstyret må du stille med selv

Det vil bli sendt ut en utstyrsliste ved opptak på linja.

• Vi har god erfaring med å tilrettelegge for deg med funksjonsnedsettelse eller kronisk sykdom.
  • Vi tilrettelegger for deg så godt vi kan og gjør justeringer i samråd med deg.

Ta kontakt med oss i god tid om du har behov for tilpasninger, eller lurer på om vi kan tilrettelegge for deg.

Søk på linjaMer om skolenSkolens nettside

Fra bloggen

Sånn kombinerte vi yrkesfag og folkehøgskole

Folkehøgskole er ikke bare for de som skal studere seinere. Les hvorfor Anton, Mia Kristine, Maja og Thomas ville gå på folkehøgskole.

Les mer på bloggen ▷

Få gratis skolekatalog i postkassa!

Få katalog med full oversikt over alle folkehøgskoler i posten. Bli kjent med skolene i ro og mak, og diskuter med venner og familie!

Bestill katalogen

Linjer som ligner på denne

Volleyball, vår 2025

Multisport X Bali, vår 2025