TURN / Sør-Afrika, våren 2025

Søk på linja

Turnlinja på Stavern folkehøyskole – Utfold deg i Norges råeste turnhall! Mestre salto i alle varianter, med eller uten skru, og forbedre kroppsbeherskelsen din.

Søknadsfrist 15. november grunnet bestilling av billetter til Sør-Afrika.

Turnlinja er det perfekte valget for deg som er en aktiv turner eller bare nysgjerrig på å lære mer innen turn. Få profesjonell, individuell oppfølging i Norges beste turnhall.

Her vil du få muligheten til å utvikle deg og ta ferdighetene dine til et nytt nivå innen trampett, tumbling, airtrack, trampoline, frittstående og mye mer. Vår erfarne instruktør sikrer individuell oppfølging og veiledning, slik at du kan utvikle deg både teknisk og personlig.

Vi har norges flotteste turnhall rett over veien som blir ditt klasserom, samtidig som du får delta i en rekke andre aktiviteter.

SØR-AFRIKA

Sør-Afrika byr på MYE aktivitet, spennende kulturmøter og en mulighet til å gjøre noe for andre. Vi samarbeider med organisasjonen SCOREog våre elever vil jobbe som frivillige hjelpetrenere og lede aktiviteter for barn og unge. Studieturen vil også by på safari, fjellklatring, rappellering, paragliding, strikkhopp, juving, surfing og terrengsykling. På denne turen og vi vil ha høyt fokus på fellesskap, faglig utbytte og kulturforståelse.

HEMSEDAL

Hele skolen drar på en ukes tur til Hemsedal. Dette er uken både for deg som liker fart og alpint, deg som liker høyfjellsturer, eller deg som vil sløve foran peisen med en god bok. Vi samles på kvelden for underholdning og god mat. Denne turen er et av høydepunktet for elevene! For de som ønsker, så vil heiskort og utleie av utstyr koste ekstra.

For turnere, enten du er aktiv eller nysgjerrige fra lignende idretter. Vi har elever fra idretter som er turn-lik, som for eksempel RG, Cheerleading, Akrobatikk, Gymhjul, Parkour mm.

Dette vil du lære

• Ta ferdigheter til nytt nivå innen
    • Trampett
    • Tumbling
    • Airtrack
    • Trampoline
    • Frittstående
  • Medtrenerkurs (NGTF)
  • Sikringskurs 1, tumbling og trampett (NGTF)
  • Trener 1 (NGTF), for de som har tilstrekkelig erfaring
  • Trenerattester (NIF)
  • Antidoping Norge Ren utøver
  • Yoga
  • Turer i skog og mark
  • Linjeturer og skoleturer

Fra kr 75 425,-

Inkludert

• Undervisning
  • Mat og rom på skolen (romtype: dobbeltrom)
  • Årbok
  • Skoletur til Hemsedal
  • Bad på gangen
  • Årbok
  • Hemsedal
  • Studietur til Sør-Afrika
  • Internett
  • Vaskemaskin
Minimumspris for linja 75 425,-

Du kan legge til (Huk av og se hvordan det påvirker prisen)

Lån og stipend

Summen du må dekke selv 75 425,-
(15 085,- per måned)
Du betaler månedsvis gjennom skoleåret. Ekstra kostnader som enkeltrom, baderomstillegg, dietter og andre personlige utgifter vil bli fakturert ekstra gjennom skoleåret. Mer informasjon om dette blir sendt ut i informasjonsbrevet før skolestart.
Når du takker ja til skoleplassen må du betale et administrasjonsgebyr på rundt 2500 kroner. Resten av summen betaler du månedsvis gjennom skoleåret. Nærmere informasjon får du fra skolen.

Dette utstyret må du stille med selv

Det vil bli sendt ut en utstyrsliste ved opptak på linja.

• Vi har god erfaring med å tilrettelegge for deg med funksjonsnedsettelse eller kronisk sykdom.
  • Vi tilrettelegger for deg så godt vi kan og gjør justeringer i samråd med deg.

Ta kontakt med oss i god tid om du har behov for tilpasninger, eller lurer på om vi kan tilrettelegge for deg.

Søk på linjaMer om skolenSkolens nettside

Fra bloggen

Sånn kombinerte vi yrkesfag og folkehøgskole

Folkehøgskole er ikke bare for de som skal studere seinere. Les hvorfor Anton, Mia Kristine, Maja og Thomas ville gå på folkehøgskole.

Les mer på bloggen ▷

Få gratis skolekatalog i postkassa!

Få katalog med full oversikt over alle folkehøgskoler i posten. Bli kjent med skolene i ro og mak, og diskuter med venner og familie!

Bestill katalogen

Linjer som ligner på denne

E-sport Aktiv, vår 2025

Sunnfjord Folkehøgskule