GOLF / Sør-Afrika, våren 2025

Søk på linja

Fantastiske treningsforhold, unik oppfølging og lang golfsesong! Her får du de beste muligheter til å utvikle ditt golfspill. Studietur til Sør-Afrika i januar!

Søknadsfrist 15. november grunnet bestilling av billetter til Sør-Afrika.

Om du har spilt golf en stund og ønsker å utvikle deg videre eller kanskje akkurat tatt Veien til Golf-kurset er dette linja for deg.

En av Norges fineste golfbaner ligger fem minutter unna skolen, og dette blir ditt klasserom gjennom deler av semesteret. Larvik GK sin seasidebane er av internasjonal standard og kvalitet, og du vil ha spillerett på denne.

På vinterstid vil det bli mange morsomme, sosiale og varierte dager; klatring, curling, racketsport, crossfit, yoga, ballspill og ski/snowboard er noen av aktivitetene dere får bli med på.

SØR-AFRIKA

Sør-Afrika byr på MYE aktivitet, spennende kulturmøter og en mulighet til å gjøre noe for andre. Vi samarbeider med organisasjonen SCOREog våre elever vil jobbe som frivillige hjelpetrenere og lede aktiviteter for barn og unge. Studieturen vil også by på safari, fjellklatring, rappellering, paragliding, strikkhopp, juving, surfing og terrengsykling. På denne turen og vi vil ha høyt fokus på fellesskap, faglig utbytte og kulturforståelse.

HEMSEDAL

Hele skolen drar på en ukes tur til Hemsedal. Dette er uken både for deg som liker fart og alpint, deg som liker høyfjellsturer, eller deg som vil sløve foran peisen med en god bok. Vi samles på kvelden for underholdning og god mat. Denne turen er et av høydepunktet for elevene! For de som ønsker, så vil heiskort og utleie av utstyr koste ekstra.

GOLF passer for deg som er interessert i golf og annen idrett. Du vil få unik oppfølging om du er nybegynner eller en aktiv golfer. Du må ha tatt VTG-kurset før oppstart.

Dette vil du lære

• Svinganalyse
  • Senk ditt handicap
  • Delta i konkurranser
  • Trening på et av Norges fineste golfbaner
  • Andre aktiviteter mellom slagene
    • Volleyball
    • Klatring
    • Yoga
    • Crossfit
    • Ski/Snowboard
    • Racketsport
    • Surfing

Fra kr 75 425,-

Inkludert

• Undervisning
  • Mat og rom på skolen (romtype: dobbeltrom)
  • Årbok
  • Skoletur til Hemsedal
  • Studietur til Sør-Afrika
  • Bad på gangen
  • Årbok
  • Hemsedal
  • Studietur til Sør-Afrika
  • Internett
  • Vaskemaskin
Minimumspris for linja 75 425,-

Lån og stipend

Summen du må dekke selv 75 425,-
(15 085,- per måned)
Du betaler månedsvis gjennom skoleåret. Ekstra kostnader som enkeltrom, baderomstillegg, dietter og andre personlige utgifter vil bli fakturert ekstra gjennom skoleåret. Mer informasjon om dette blir sendt ut i informasjonsbrevet før skolestart.
Når du takker ja til skoleplassen må du betale et administrasjonsgebyr på rundt 2500 kroner. Resten av summen betaler du månedsvis gjennom skoleåret. Nærmere informasjon får du fra skolen.

Dette utstyret må du stille med selv

Du må ta med eget golfutstyr, og egnede klær og fottøy for ulike værforhold. Vi anbefaler at du tar med ullundertøy, gode sko og regntøy/allværsklær.

• Vi har god erfaring med å tilrettelegge for deg med funksjonsnedsettelse eller kronisk sykdom.
  • Vi tilrettelegger for deg så godt vi kan og gjør justeringer i samråd med deg.

Ta kontakt med oss i god tid om du har behov for tilpasninger, eller lurer på om vi kan tilrettelegge for deg.

Søk på linjaMer om skolenSkolens nettside

Fra bloggen

Sånn kombinerte vi yrkesfag og folkehøgskole

Folkehøgskole er ikke bare for de som skal studere seinere. Les hvorfor Anton, Mia Kristine, Maja og Thomas ville gå på folkehøgskole.

Les mer på bloggen ▷

Få gratis skolekatalog i postkassa!

Få katalog med full oversikt over alle folkehøgskoler i posten. Bli kjent med skolene i ro og mak, og diskuter med venner og familie!

Bestill katalogen

Linjer som ligner på denne

Vintereventyr 2025 - Ekspedisjon Svalbard

Folkehøgskolen 69 Grader Nord