Musikal - halvårskurs vår 2025

Søk på linja

Et halvår der du får utfordret deg innen hele musikalspekteret, skuespillteknikk, sang og dans!

Du får erfaring som ensembelskuespiller og danser i vår store vår produksjon! Du blir del av en innkluderende og kreativ klasse, som jobber like mye av scenen som på. Du får sette ditt preg på forestillingen gjennom komitearbeid i scenografi, sminke,kostymer og PR!

Studietur til musikalenenes hjemby LONDON, der vi ser fantastiske show på West End!

Det er spennende om du tidligere har drevet med sang, dans og/eller skuespill, men det er ikke et krav.

Dette vil du lære

• Auditionteknikk
  • Ensembelsang
  • Musikaldans
  • Rolleinnstudering og karakterbygging
  • Teaterproduksjon
  • Bli tryggere på scenen
  • God arbeidsdisiplin
  • Gå ut av komfortsonen din
  • Du blir godt rustet til å ta høyere utdanning innen faget

Våre forventninger til deg

Det eneste vi krever er:

• at du har lyst til å lære
  • at du møter opp
  • at du øver
  • at du har en positiv innstilling!

Obligatorisk: Ja

Pris: Inkludert i linjepris

Varighet: 4 dager

Måltider pr dag inkludert: 3

På nyåret reiser vi til musikalenes hjemby LONDON! For å hente inspirasjon og få faglig påfyll. Vi ser tre musikaler og har en workshop på Pineapple studios med artist fra West End.

Gøril Fauske

Lærer Musikal

Elev på Musikal på Ringerike Folkehøgskole i 2004, Musikalartist og -dans Bårdar Akademiet, bachelor i Idrett, Friluftsliv og Folkehelse ved Høgskolen i Oslo, årstudium Fysisk aktivitet og funksjonshemning fra Norges Idretts Høgskole. Tidligere arbeidserfaring Guide på hesteryggen, selger Anton Høyfjellsutstyr, idrettspedagog i Idrettsbarnehage og idrettlærer ved Multiportlinjen på Ringerike Fhs.

Epost: gorilfa@bfk.no
Telefon: 97145455
Instagram: @musikal_ringerikefhs

Aksel Mørk

Musikklærer

Musikalartist og pianist, har stått på scenen på Chateu Neuf, Chat Noir Teater, Christiania Teater og Den Nationale Scene. Jobber på flere scenelinjer ved Ringerike Folkehøgskole. Utdannet ved Bårdar i Oslo, Kulturama i Stockholm og Musikkonservatoriet Trondheim. Ved siden av lærerrollen er han freelancer i alt fra teater, film og tv, til musikk.

Epost: akselmor@bfk.no
Telefon: 40533010

Margareth Wiik Fosmo

Lærer Musikal

Bachelor i musikkteater fra Høyskolen Kristiania (tidligere Musikkteaterhøgskolen). Har undervist i dans og musikal i Oslo og Hønefoss i flere år før hun startet på Ringerike folkehøgskole. Trente Dansekompaniet fra Hønefoss til finalen i Norske Talenter i 2019 (sammen med danselærer Therese). Har også en bachelor i fysioterapi. Underviser på Musikal og Dans, og i valgfaget Release & Relax.

Epost: margarethf@bfk.no
Telefon: 90609378

Kjetil Hallre

Lærer Utøvende Musikk og Musikal

Han som lærer opp nye folkehøgskolelærere.

Kjetil er kursholder for Folkehøgskoleforbundet, sitter i Styret og skriver fast om pedagogikk i bladet "Folkehøgskole".

Kjetil har vært utøvende musiker i Liverpool, London og Madrid. Som trommis, sanger og låtskriver har han mange utgivelser og nominasjoner bak seg.

3-årig utøvende bachelor fra LIPA, Folkehøgskolepedagogikk og FHS-lederutdanning fra USN.

Epost: kjetilha@bfk.no
Telefon: 48405910
Instagram: @musikklinja
Instagram: @musikal_ringerikefhs

Fra kr 73 600,-

Inkludert

• Undervisning
  • Mat og rom på skolen
  • Studietur: London - Musikal
    • Mat (3 måltider per dag)
    • Reiseforsikring
Minimumspris for linja 73 600,-

Lån og stipend

Summen du må dekke selv 73 600,-
(14 720,- per måned)
Når du takker ja til skoleplassen må du betale et administrasjonsgebyr på rundt 2500 kroner. Resten av summen betaler du månedsvis gjennom skoleåret. Nærmere informasjon får du fra skolen.

Dette utstyret får du låne av skolen

• Regionens mest moderne scene, med topp moderne lyd- og lysanlegg
  • Scenografiverksted
  • Systue
  • Sminkerom
  • Bandrom
  • Dansesal
  • Øvingsrom
  • Kostymelager
  • Rekvisittlager
  • fresht treningrom

Dette utstyret må du stille med selv

Dansesko, treningstøy og sort grunnkostyme (sort tights/bukse/langermet genser).

Vi har god erfaring med å tilrettelegge for deg som har behov for tilpasninger, enten det gjelder funksjonsnedsettelser eller kroniske sykdommer. Ta kontakt med oss i så kan vi tilpasse justeringer i samråd med deg.

Søk på linjaMer om skolen

Fra bloggen

Trym (20) har alltid hatt lyst til å gå på folkehøgskole

I sommer har vi snakka med flere elever om hvorfor de valgte folkehøgskole. Les hva Trym sitter igjen med etter sitt år.

Les mer på bloggen ▷

Få gratis skolekatalog i postkassa!

Få katalog med full oversikt over alle folkehøgskoler i posten. Bli kjent med skolene i ro og mak, og diskuter med venner og familie!

Bestill katalogen

Linjer som ligner på denne

REIS Sør-Amerika Våren 2025

Design & Fashion - halvårskurs vår 2025