Backpacking og trening: Sør-Amerika, høst

• Pris: fra 75 400,-
  • Verdigrunnlag:
    Frilynt
    De frilynte folkehøgskolene har verdigrunnlag som ikke tar utgangspunkt i ett bestemt livssyn. De vil gjerne ha elever med ulike interesser og livssyn.
  • Tilbyr: Vegetar, vegan
    De fleste skoler tilrettelegger for matallergier og andre behov. Ta gjerne kontakt med skolen.
  • Sted: Numedal
Planlegg din drømmereise til Sør-Amerika! Fra byliv og favelas, til jungel og den endeløse Amazonas, fra høye fjell til gamle ruiner. Vi booker fly tur-retur, alt imellom er du med på å planlegge!

Er du glad i reising og trening? Kan du tenke deg å surfe på Lanzarote, oppleve de spektakulære Iguazúfallene på nært hold, teste tango i Buenos Aires eller trene calisthenics på en idyllisk øy i Brasil? I løpet av skoleåret reiser vi både i Norge, Spania og til Sør-Amerika med sine utallige eksotiske destinasjoner!

Vi har to hovedtema på linja

Backpacking er en kunst å lære seg. Hvor mye kan du få plass til i en 40 liters sekk? Er det nødvendig å ha to gensere med seg? Og hvordan sier du «takk for hjelpen» på spansk? Dette og mer vil du lære ved å starte med små turer og ekskursjoner hjemme i Norge på høsten før vi drar på langtur til Sør-Amerika på våren. I tillegg reiser hele skolen til Lanzarote i desember hvor vi kan øve på spansk og trene på et av verdens beste treningsresort.

Du vil teste et stort utvalg av spennende aktiviteter og treningsformer. Trening både på treningssenter, i sal og når du er på reisefot. Du vil få teste mye variert trening innen styrke, cardio, yoga, egenvekt m.m. Du vil lære mental trening og stressmestring. I tillegg vil du lære om idrettsernæring, samt det å tilberede bra treningsmat og reisemat.

For deg som er eventyrlysten og liker å bevege deg. Gjennom reiser og fysisk aktivitet blir du kjent med andre og skaper minner for livet. Du trenger ingen forkunnskaper innen reising eller trening.

Dette vil du lære

• Planlegge og utføre ekskursjoner og backpackerturer innenlands og utenlands
  • Planlegge og utføre trening generelt og på reisefot
  • Styrketrening med og uten utstyr
  • Cardiotrening og HIIT
  • Yoga og mindfulness
  • Mental trening og stressmestring
  • Idrettsernæring – hvordan spise optimalt for å oppnå ønskede treningsresultater
  • Tilberede sunn og god treningsmat og reisemat

Våre forventninger til deg

Her trengs det ingen forkunnskaper innen trening eller reising, men du bør være motivert til å gjøre ditt beste ut ifra ditt ståsted og bidra til et godt skolemiljø. Vi ønsker at du er engasjert og tilstedeværende.

Linda Ramstad-Johannsen

Linjelærer

Mine store lidenskaper er reising og trening. Jeg har utdannelse og kurs innen flere felt - dans, ernæring, yoga og trening. Har jobbet på Idrettsskolen Numedal Folkehøgskole siden 2015.

Epost: linda.ramstad-johannsen@idrettsskolen.com, lindaramstad@hotmail.com
Telefon: 31023800, 92439178

Fra kr 75 400,-

Inkludert

• Undervisning
  • Mat og rom på skolen (romtype: dobbeltrom)
  • Bad på gangen
  • Innmeldingspenger
  • Semesteravgift
  • Undervisningsmateriell
  • Skolegenser
  • Skolebevis
  • Kortere reiser
  • Internett
  • Vaskemaskin
Minimumspris for linja 75 400,-

Du kan legge til (Huk av og se hvordan det påvirker prisen)

Lån og stipend

Summen du må dekke selv 75 400,-
(15 080,- per måned)
Når du takker ja til skoleplassen må du betale et administrasjonsgebyr på rundt 2500 kroner. Resten av summen betaler du månedsvis gjennom skoleåret. Nærmere informasjon får du fra skolen.
Alt er inkludert i prisen.

Dette utstyret får du låne av skolen

Skolen har et av landets beste treningsanlegg. De er tilgjengelige for deg på dagtid og kveldstid gjennom hele skoleåret.

• Functional Fitness Rom
  • Treningsrom
  • Idrettshall
  • Fotballbaner
  • Speilsal
  • Svømmebasseng
  • Flerbrukshall
  • Utendørs løpebane
  • Klatrevegg/buldrevegg
  • Parkour park
  • Beachvolleyballbaner
  • Disc-/golfbaner
  • Mini-park

Les mer om treningsanleggene her

Vi tilrettelegger for deg så godt vi kan og gjør justeringer i samråd med deg. Trenger du spesiell tilpasning er det fint om du orienterer skolen om det. Vi ønsker å integrere og tilrettelegge paraidrettsutøvere inn i allerede etablerte linjer på skolen.

Søk på linjaMer om skolenSkolens nettside

Her er de nye folkehøgskolelinjene

Les hvilke helt nye linjer du kan søke på skoleåret 2025/2026.

Norges tøffeste-Inga om folkehøgskole: – Beste året i mitt liv

– Folkehøgskoleåret ga meg mye erfaring innen trening. Det var der jeg ble sikker på at treningsbransjen var riktig for meg, sier Inga Medbø (28).

Få gratis skolekatalog i postkassa!

Få katalog med full oversikt over alle folkehøgskoler i posten. Bli kjent med skolene i ro og mak, og diskuter med venner og familie!

Bestill katalogen

Linjer som ligner

Radio, TV og innholdsproduksjon - høst

Skjeberg Folkehøyskole