Do you have an artist within? This is where you get to draw, paint,work with conseptual art, learn new techniques , creative processes and make exhibitions. Study trips to Copenhagen and Barcelona.

Kanskje vet du allerede at du vil bli kunstner? Eller vil du teste ut om et kreativt yrke er noe for deg?

Her er NOE av det du får med deg i løpet av året:

Gjennom året får du veiledning til å finne din egen stil og uttrykksform, og du velger selv etterhvert hvilken kunstform du vil fordype deg i.

Skolen har et velutstyrt atelier som benyttes fritt av Visual Arts elevene. Alle har hver sin arbeidsplass, som er tilgjengelig dag og natt. Visual Arts gir et godt grunnlag for å søke seg inn på studier innen billedkunst, design, foto og andre kreative yrkesveier.

Ved slutten av året kan du ha laget deg en sterk portefølje som kan brukes som kan brukes hvis du skal søke på kunstskoler både i Norge og utlandet.

Barcelona - Visual Arts

Mandatory: Yes

Price: Included in course price

Duration: 6 dager

Meals included per day: 3

På høsten reiser vi til Barcelona hvor du vil få masse kunstnerisk inspirasjon! Du får se ett av verdens mest imponerende byggverk og oppleve en herlig, spansk stemning i løpet av fem dager i kanskje Europas mest sjarmerende by.

• Vi får ett spennende besøk hos den etablerte tyske maleren Gabriel Schmitz i hans atelier hvor han har jobbet mot den samme veggen i over 20 år.
  • Schmitz har gode kontakter med samtidsdansere og organiserer en tegneworkshop med profesjonelle dansere for oss.
  • Vi skal besøke Gaudis mest utrolige og spektakulære bygg; La Sagrada Familia.
  • Tid settes av til å rusle i Barcelonas nydelige, trange gater. Her er det gøy å ha med seg et kamera og forsøke å fange det helt spesielle ved denne byen.
  • Og tid til shopping får dere selvsagt de som vil det!

København - Visual Arts

Mandatory: Yes

Price: Included in course price

Duration: 6 dager

Meals included per day: 3

I februar reiser i egen buss sammen med linja Design og Fashion til Skandinavias kultur og motehovedstad København. Vi er her under Copenhagen Fashion Week og besøker både Copenhagen Contemporary og Louisiana  Museum Of Modern Art samt de kuleste galleriene som viser lokale og internasjonale kunstnere, som setter tonen i europeisk samtidskunst.

Med Visual Arts i København opplever du:

• Copenhagen fashion Week
  • Museer som Copenhagen Contemporary og Louisiana  Museum Of Modern Art
  • En svært morsom og kulturell by – som er akkurat passe stor!
  • Omvisning i ett av byens mest spennende gallerier hvor eieren forklarer litt om hvordan han bestemmer hvilke kunstnere han vil representere

Masse bra cafeer og shopping

På denne turen skal vi kose oss på tur, uten stress med flyplasser og innsjekking av bagasje, vi har jo egen buss! Vi bor på et trivelig hostel og skal utforske Københavns kulturelle liv, på musumer, gallerier og ta pulsen på en svært sjarmerende og trivelig by.

Ringerike Folkehøgskole is situated in the town of Hønefoss, just one hour's  drive from Oslo, the capital of Norway.
Ringerike has an interesting history and has been in operation for 140 years.

Students at Ringerike choose one major subject to focus on during the year:

• Visual Arts
  • Musical
  • Global Solidarity
  • Multisports
  • Design & Fashion
  • Stand Up and Comedy
  • Dance
  • Music

All classes are taught in Norwegian. English is our second language and you will find that everybody can (and will) be able to communicate with you.

Please contact the school for further infomation in English.

Courses at the school

Send applicationAbout the schoolSchool web page