På innholdsproduksjon lærer du å lage engasjerende innhold. Enten du ønsker å bygge din egen eller andres profil, lærer du teknikker som gjør deg synlig.
Vil du bli en profil, eller bygge opp en merkevare?
En god profil gir seerne verdi. Og gode innholdsskapere kjenner seerne godt og vet hva de vil ha. På linja jobber vi med teknikker for innholdsproduksjon, men også med profilblgging og konsept.
Profilbygging
- Konseptutvikling og «markedsanalyse»
- Historiefortelling. Hvordan fange og holde på seerens oppmerksomhet?
- TikTok, Instagram og YouTube. Hvilket innhold til hvilken kanal?
- Hva er din profil? Livsstil, trening, mat, reise, musikk, gaming eller...?
Hvem vil du være?
Innholdsproduksjon handler ofte om å stikke seg frem. hvilke verdier vil du eller profilen du bygger fronte? Hvordan forholder du deg til det direkte kommentarfeltet? Og ikke minst, hvordan skal du klare å logge av, når hverdagen dreier seg om å synes på nett?
Sammen med kildekritikk, etikk og grensesetting blir dette temaer i løpet av året.
Samarbeid er nøkkelen til suksess
Klisje å si, vi vet. Men samarbeid på tvers av kontoer og mellom profiler og merkevarer gir stor rekkevidde og er et viktig tema.
«Alle» trenger godt innhold, og i løpet av året gjør vi jobber for lokale bedrifter. Da får du kompetanse i å planlegge, samarbeide med kunder, utvikle ideer og levere ferdig produkt.
Gjennom året samarbeider vi mye med linja Foto/Opplevelser, men på skolen har vi mangeulike linjer. Det gjør at mange mennesker med forskjellige interesser og personligheter kommer til skolen og det gir deg som innholdsskaper muligheten til å gjøre mange spennende samarbeid.