Se lyset på lydlinje

Vil du leve et liv på scenen? Å bli skuespiller er bare en av mulighetene som finnes.

For noen er valget enkelt; det er skuespiller man må være. Jobben blir livsstil, og mange jobber hardt for å nå drømmen. Det finnes mange teater- og revy-relaterte linjer du kan velge på folkehøgskole. Fra Romerike som er den mest kjente, til mindre skoler som Solbakken folkehøgskole.

Man kan jobbe bak kulissene med lyd og lys

Stort apparat

Men en scene-oppsetting er avhengig av mange flere enn skuespillere. Visste du at du kan studere både lyd, lys og scenografi på folkehøgskole? Det finnes også skoler som tilbyr musikkprodusent-linjer, hvis du ønsker å jobbe i kulissene i musikklivet. Noen linjer har kun fokus på lys, og noen har kun fokus på lyd.

Dansere, skuespillere og musikere trenger godt lys og god lyd

Studieturer

Synes du musikaler er kjempegøy kan du velge en folkehøgskole som tilbyr musikallinje eller musikkteaterlinje.

De fleste linjene drar til større byer i både ut- og innland for å se sceneoppsetninger av diverse slag. New York og London er for eksempel byer mange linjer som dette drar til.

Fortsatt er det ledige plasser på folkehøgskole, men de mest populære linjene og skolene blir fort fulle, så finn din skole allerede i dag.

Her kan du lese om de ulike linjene som tilbyr fag innen lyd, lys og scene.