Ryper, rifler og flott natur

Er du lidenskapelig opptatt av jakt og fiske? Eller har du alltid drømt om å ta jegerprøven, men aldri tatt deg tid?

Da er et år på jakt- og fiskelinje på folkehøgskole noe for deg. Det er ni ulike folkehøgskoler i Norge som tilbyr slike linjer.

Vil du dra den store fisken på folkehøgskole?

Alle skal med

Uansett hva slags bakgrunn du har når det kommer til jakt og fiske, vil du få mange fantastiske naturopplevelser om du velger å gå på en slik folkehøgskolelinje.

De ulike linjene har litt forskjellig innhold. Noen har hovedfokus på jakt av ulikt slag, mens andre fokuserer mest på fisking.

Du kan lære både småvilt- og storviltjakt. Du kan lære alt om å overleve i naturen, både hvordan du fanger og tilbereder viltet. Mange av linjene drar også på spennende utenlandsturer, til land som Kenya, Island, Israel, Nepal, Shetland og hjemme i Norge.

Det er mange flotte naturopplevelser når man går på en jakt- og fiskelinje

Opplevelser for livet

Begynner du på linjen Sportsfisk New Zealand vet du også hvor studieturen går, i hele fire uker. På sportsfiske og friluftsliv-linje kan du kombinere friluftlivsinteressen med lidenskap for sportsfiske. Linjen Jakt og fiske i Norge og USA kan også friste med spennende turer både i Norge og i USA.

I tillegg til å lære morsomme og nye ting om natur, jakt og fiske, gir et år på folkehøgskole deg mange andre ting også.

Uansett hvilken linje du velger å gå på en folkehøgskole, får alle elevene med seg noe av det samme. I tillegg til å få med seg mye faglig, viser undersøkelser at du også lærer

Les mer om folkehøgskolenes linjer innen jakt og fiske