- Noe med media

Dette var det mange som svarte på starten av totusentallet, da de ble spurt om hva de kunne tenke seg å jobbe med når de ble «store».

Fortsatt er det mange som vil jobbe i medie- og kommunikasjonsbransjen, selv om bransjen er fullstendig forandret på femten år. De fleste mediehusene kutter og kutter i stillinger, og en journalist gjør noe helt annet på jobb i dag enn rundt år 2000. Det er også noe av grunnen til at kommunikasjonsbransjen blomstrer som aldri før. De fleste bedrifter oppretter flere stillinger som kommunikasjonsrådgiver, og mange journalister hopper over til andre siden gjerdet.

Ta bilder, skrive, formidle - det er viktig på folkehøgskolenes medielinjer

Ta bilder, skrive, formidle – det er viktig på folkehøgskolenes medielinjer

Et år med lave skuldre

Har du lyst til å bruke et år på å finne ut mer om hva denne bransjen kan tilby? Et år på folkehøgskole gir deg mange nyttige fagkunnskaper, og du kan prøve ut ulike sider ved disse yrkene. Og det beste av alt, du tenger verken forholde deg til eksamener eller karakterer.

Ulikt fokus

Noen av medielinjene på folkehøgskole har fokus på rene fagfelt som radio, avis/nett eller TV. Andre linjer handler om det å fortelle en god historie, uansett medium. Mens andre linjer igjen handler om filmproduksjon.

Folkehøgskolene har ikke søknadsfrist, men tar opp elever fortløpende fra 15. november. Hvis du vil sikre deg en plass til høsten bør du søke nå, noen av de mest populære linjene begynner å fylles opp allerede.