Kransekaker og selvdyrket kål

Økologisk mat, vietnamesisk mat eller flotte konditorkaker. Mulighetene er mange når man velger en av folkehøgskolenes seks linjer med fokus på mat og matproduksjon.

På folkehøgskolen kan man bruke et år på å lære mer om ernæring, dyrking av mat, mat fra andre land – og å rett og slett bli en bedre kokk.

Lær å bake kreative kaker på folkehøgskole

For alle

Folkehøgskolenes matlinjer er åpne for alle. Man trenger ikke å ha forkunnskaper før man begynner og man trenger heller ikke å ha planer om å åpne Michelin-stjernerestauranter når man er ferdig.

Mat er noe alle spiser og noe alle har et forhold til. For mange folkehøgskoleelever har året på en av matlinjene betydd at man fikk et mer gjennomtenkt forhold til maten.

Pølsemaking på folkehøgskole

Felles for alle folkehøgskoler

Uansett om man velger en av folkehøgskolenes mat- og kostholdslinjer eller en helt annen linje, så er det noe alle elever får med seg ved å velge et år på folkehøgskole.

Utover faglig kunnskap innen linjen man velger, så viser forskning at man får:

Og så får man et år som er både lærerikt og morsomt.

Se folkehøgskolenes linjer om mat, kjøkken og kosthold