Kraftig økning i antall bestilte brosjyrer!

Trodde du at papirbrosjyrer hadde blitt helt borte? Folkehøgskolene opplever det motsatte. De har måttet ta inn ekstramannskaper for å pakke og sende ut alle de brosjyrene som blir bestilt i disse dager.

Brosjyrene fra folkehøgskolene er svært ulike – akkurat som folkehøgskolene

Det har vært en økning på over 40 prosent i antall bestilte brosjyrer fra Folkehøgskolekontoret. Der kan man bestille brosjyrer fra alle folkehøgskolene – og den felles katalogen med informasjon om alle norske folkehøgskoler.

Folkehøgskolene er populære

Det kan være flere grunner til at folkehøgskolene opplever denne kraftige økningen i antall bestilte brosjyrer, men den viktigste grunnen er antakelig at folkehøgskolene har blitt svært populære.

Det har aldri gått flere elever på folkehøgskolene enn det det gjør i år og mange folkehøgskoler opplever at enda flere søker om plass til neste skoleår.

Tre grunner til at folkehøgskolene er så populære

Folkehøgskolene er ulike

Det finnes 80 norske folkehøgskoler. De har mye til felles, men de er også forskjellige. De ligger på ulike plasser i landet, de har ulike linjer og valgfag, de har ulik størrelse og de har ulikt verdigrunnlag og måte å drive skolen på.

Alle folkehøgskoler har sine egne nettsider og sine egne brosjyrer og kataloger. Derfor er det kjekt at du kan bestille alle brosjyrer på en plass.

tag_fhsrom_1443286768

Alle folkehøgskoler er forskjellige, men du er velkommen på alle skoler

Folkehøgskolene tar også opp elever selv. Det betyr at du må søke til hver enkelt skole du er interessert i å gå på. Du vil da få svar fra hver enkelt skole og kan vurdere hvilken plass du ønsker å takke ja til etter du har fått tilbud om plass.

Slik velger du riktig folkehøgskole

Søk tidlig

Man kan søke om plass på folkehøgskole helt fram til skolestart. De fleste folkehøgskoler tar dog opp elever etter når de søkte. Siden mange linjer har blitt svært populære så kan det være lurt å søke før folkehøgskolene begynner opptaket til neste skoleår, hvilket er 15. november.

Du finner oversikt over alle folkehøgskoler og alle linjer her