Dennis Vareide om folkehøgskole: – Det faglige nivået er imponerende

Dennis Vareide har for første gang en mediepraktikant fra Danvik folkehøgskole. Foto: Privat

Youtuber Dennis Vareide mener folkehøgskole kan brukes som et steg inn i yrkeslivet.

– Jeg har utrolig mange gode minner fra folkehøgskoleåret, sier Dennis Vareide, youtuber, realitydeltaker og programleder.

Variede gikk på medielinjen på Jeløy Folkehøgskole i 2009-2010 og har fortsatt kontakt med flere fra folkehøgskolen.

– Mitt år på folkehøgskole står den dag i dag som et av de fineste årene i livet mitt.

Elsket folkehøgskole

– Jeg lever av å produsere innhold på Youtube, TikTok, Snapchat og Instagram, forteller Vareide.

Hans arbeidshverdag innebærer vanlige dager på kontoret i Tønsberg, supplert med innspillinger, reiser og live-opptredener.

– Jeg elsket folkehøgskole. Et år på internat lar deg virkelig vokse som person, spesielt det å lære at verden er mer enn den lille boblen man kommer fra i oppveksten.

Han understreker at erfaringene og vennskapene fra den tiden fortsatt er en viktig del av hans liv.

Dennis Vareide anbefaler folkehøgskole. Foto: Privat

Praktikant

– Det faglige nivået på folkehøgskolene er virkelig imponerende.

Danvik folkehøgskole har en mediepraktikantordning der andreårselever kan få praksis i en mediebedrift. For første gang har Vareides selskap en mediepraktikant fra Danvik folkehøgskole.

– Praktikanten jeg har i år, samt de som har søkt til neste år, er milevis foran det jeg var på den alderen når det kommer til innholdsskaping, sier Vareide.

Han mener folkehøgskole helt klart kan brukes som et steg inn i yrkeslivet.

– Folkehøgskole er en perfekt måte å få jobbet med noe man kanskje ønsker å satse en karriere på. Det er også en ypperlig måte å få en god referanse som man kan bruke i fremtiden til jobbsøking, sier han.

Folkehøgskolene har fortsatt ledige plasser

Søk her